• mmaddee

Ett första försök att skriva en visa till min man ( ni kan höra lite)

Ett första försök att skriva en visa till min man ( ni kan höra lite)
    Vad tycker ni? Jag vet att det inte är bra men det är bara ett första försök

">

• Svar på tråden Ett första försök att skriva en visa till min man ( ni kan höra lite)
  • mmaddee

de är ju bara ett första försök och jag vet att de inte är bra.

• Ezna
    mmaddee skrev 2010-11-01 19:59:39 följande:
    de är ju bara ett första försök och jag vet att de inte är bra.
    Men varför lägger du ut det på youtube då?!
  • mmaddee

Ezna skrev 2010-11-01 20:05:06 följande:
    Men varför lägger du ut det på youtube då?!

mest som en kul grej

• mmaddee

Sörön10 skrev 2010-11-01 21:56:21 följande:
    Fri-jazz? Ska du sätta text och melodi till det också?

ja jag skall försöka?

• Sörön10

Nyfiken bara, hur gör du när du komponerar? Hur kom du fram till just det där?

• Moster Stina

Ööööö spännande...!

Skojar du med oss, eller skriver du mycket musik i den stilen? (alltså på en gammal elorgel där du trycker på ackordsknappar efter varandra)

Och i så fall, så borde du veta att många människor har ganska svårt att förstå sig på sådan musik som inte tydligt har grundton och en tonart att hålla sig till.

Jag måste nästan gå in och lyssna igen.

Men fortsätt skriva du! Kan bli verkligt spännande med text och sång till också.

Jag skriver själv musik då och då...men har själv valt att hålla mig till mer lättlyssnat tonspråk trots att jag mycket väl kan lyssna på 12-tonsmusik.

Var på ett bröllop där bruden skrivit en bröllopsmarsch (fast marsch vet jag väl inte om det var precis...) på orgel, som jag misstänker att ingen förstod NÅGOT av. Men det var annorlunda, och man kommer för alltid minnas det, även om ingen skulle kunna nynna melodin precis.

• mmaddee

Sörön10 skrev 2010-11-01 23:10:32 följande:
    Nyfiken bara, hur gör du när du komponerar? Hur kom du fram till just det där?

Jag använder ett program som heter Music time som man kan köpa till pc och mac .

• Midvinterflicka

Det programmet gör inte dina tankar rättvisa. Du måste jobba mer på det här om det ska bli bra.

Svar på tråden Ett första försök att skriva en visa till min man ( ni kan höra lite)